czwartek, 28 marca

(2020)

David Quammen - The Tangled Tree: A Radical New History Of Life

Ocena:

David Quammen - Splątane drzewo życia. Nowe, radykalne spojrzenie na historię ewolucji / David Quammen - The Tangled Tree: A Radical New History Of Life

wtorek
24.11.2020

Historia życia na naszej planecie w świetle najnowszych odkryć.
Co wydarzyło się na przestrzeni ostatnich około czterech miliardów lat, by życie od swych prymitywnych początków mogło wybujać do tak olśniewającej różnorodności i złożoności, jaką obecnie możemy podziwiać? Jak przypadkowe zdarzenia dały początek stworzeniu tak cudownemu jak człowiek – a także płetwalom błękitnym, tyranozaurom i gigantycznym sekwojom?
W centrum uwagi Davida Quammena znajduje się nowa metoda opowiadania historii życia na Ziemi – przy pomocy filogenetyki molekularnej. Polega ona na odczytywaniu całej historii życia z różnic w cząsteczkach istniejących do dziś w żywych organizmach. Dzięki temu teraz wiemy na przykład, że około ośmiu procent ludzkiego genomu nie pojawiło się w wyniku bezpośredniego dziedziczenia od przodków, lecz w rezultacie infekcji wirusowej.
Kolejne badania dowodzą, że ewolucja jest o wiele bardziej skomplikowanym procesem, niż nam się wydawało. David Quammen wyjaśnia, w jaki sposób najnowsze odkrycia w dziedzinie biologii molekularnej mogą zmienić nasze dotychczasowe rozumienie teorii ewolucji i wpłynąć na nasze życie.

Tworzenie nowej recenzji

Ocena:

Zalety:
Wady:

Kiedy premiera David Quammen - Splątane drzewo życia. Nowe, radykalne spojrzenie na historię ewolucji? Kiedy wychodzi David Quammen - The Tangled Tree: A Radical New History Of Life?
Data wydania książki zaplanowana została na 24.11.2020. Nowa książka David Quammen z 2020 roku to główny temat tego artykułu i tej podstrony. U nas znajdziesz fragmenty tego utworu literackiego. Pooglądaj zwiastun i przeczytaj naszą zapowiedź. Znajdziesz tutaj również galerię zdjęć, zwiastuny, trailery, klipy wideo, nasze recenzje oraz oceny, dzięki czemu poznasz interesujące nowości oraz zapowiedzi, a także wszystkie nadchodzące premiery 2020 roku.

Nowa książka David Quammen - Splątane drzewo życia. Nowe, radykalne spojrzenie na historię ewolucji data premiery