David Foster - Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania(2021) | IT |
Techniki uczenia głębokiegorozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce między innymi:
działanie autoenkoderów wariacyjnych
tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN
rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi
modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie
architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu
Czy potrafisz stworzyć... twórcę?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Książka będzie debiutować 16 marca 2021 (premiera w Polsce).
Aby otrzymywać najnowsze komunikaty o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Powiadomienia o zmianach wysłane zostaną we wiadomości e-mail oraz będą opublikowane na stronie "Aktualności".
Premierę można polecić znajomym poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te dostępne są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
W celu sprawdzenia ile trzeba wydać na książkę kliknij tutaj: Skąpiec lub Ceneo.
Książkę Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania można znaleźć tutaj. Więcej można znaleźć w zakładce "Gdzie kupić?" znajdującej się z prawej strony.
Najświeższe komunikaty można sprawdzić w zakładce "Newsy" znajdującej się w kolumnie po prawej stronie.
Żeby ocenić książkę należy nadać należytą wartość w skali 1-5, a następnie zapieczętować wybór kliknięciem. Jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu mogą zagłosować.
Premiera książki Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
David Foster to twórca tej książki. Aby sprawdzić inne książki napisane przez tego autora kliknij w jego nazwisko lub kliknij utaj.
Za wypuszczenie książki odpowiada firma Helion. Żeby zobaczyć jakie inne książki zostały wydane przez tę firmę należy kliknąć w en odnośnik albo udać się do pola "Informacje" i kliknąć w nazwę wydawnictwa.
Poprawkę można zgłosić korzystając z opcji "zgłoś poprawkę" dostępnej nad polem "Informacje". Dzięki temu można wnieść o aktualizacje dat, opisów i odnośników oraz zmiany trailerów albo okładek.
Komentarze