Włodzimierz Gajda - GIMP. Ćwiczenia praktyczne(2011) | IT |
Obudź się! Czas na Javę!
- Poznaj podstawowe zasady programowania
- Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje i aplety
- Opanuj podstawy tworzenia programów z graficznym interfejsem
Java, jeden z najpopularniejszych dziś obiektowych języków programowania, ma całe mnóstwo zalet. Jest funkcjonalna, świetnie skonstruowana i łatwa do zastosowania przy programowaniu różnego typu urządzeń. Te cechy sprawiają, że wielu programistów nie wyobraża sobie codziennej pracy bez używania tego języka - przy tworzeniu apletów na strony WWW, programów działających w telefonach komórkowych czy rozbudowanych aplikacji dla komputerów osobistych i serwerów. Java na dobre zadomowiła się w globalnej sieci, więc najwyższy czas poznać chociaż jej podstawy!
Z książką "Java. Ćwiczenia praktyczne " nie będzie to wcale takie trudne. Znajdziesz tu najważniejsze informacje o tym języku i niezbędnych narzędziach, omówienie zmiennych, operatorów i funkcji oraz wyjaśnienie zastosowania tablic. Dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe, do czego służą obiekty i klasy, jak zapewnić obsługę błędów i wyjątków oraz jak wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Nauczysz się odróżniać aplet od aplikacji, zapewnisz interakcję programu z użytkownikiem i stworzysz aplikacje z interfejsem graficznym. Każde z tych zagadnień będziesz mógł od razu przećwiczyć, a ćwiczenia te zagwarantują Ci dogłębne, praktyczne zrozumienie działania poszczególnych fragmentów kodu.
- Programowanie w Javie
- Zmienne, operatory i instrukcje
- Tablice
- Obiekty i klasy
- Obsługa błędów i wyjątki
- Operacje wejścia-wyjścia
- Aplety
- Interakcja z użytkownikiem
- Aplikacje z interfejsem graficznym
- Grafika i komponenty
Java - na pewno Ci się spodoba!
Komentarze