Titus Winters - Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania(2023) | IT |
Inżynieria oprogramowania jest pojęciem znacznie szerszym od kodowania: oznacza wszystkie niezbędne narzędzia i procesy stosowane przez organizację do tworzenia oprogramowania. To daje możliwość zachowania wartości kodu w dłuższej perspektywie czasu i pozwala ustanowić bardziej rygorystyczne zasady tworzenia oprogramowania, a dzięki temu sam kod jest podatniejszy na zmiany. Innymi słowy, inżynieria oprogramowania polega na optymalnym integrowaniu i organizowaniu tworzenia aplikacji ― od koncepcji, poprzez tworzenie, wdrażanie i utrzymywanie, po jej wycofywanie.
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.
Najciekawsze zagadnienia:
unikatowa kultura pracy w Google
procesy i narzędzia stosowane w Google
metody zwiększania odporności kodu na upływ czasu
wpływ skali oprogramowania na organizację pracy inżynierów
kompromisy w procesie podejmowania decyzji projektowych
Piszesz kod? To ważne zadanie - bierz przykład z najlepszych!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Książka Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania będzie dostępna 4 maja 2023 (data premiery w Polsce).
Aby otrzymywać najnowsze doniesienia o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Zmiany można zobaczyć na stronie "Aktualności" lub otrzymać powiadomienie we wiadomości e-mail.
Tytuł zarekomendować można poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości na e-mail znajomych. Funkcje te umieszczone są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej sekcji strony.
Żeby zobaczyć ile kosztuje książka Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania kliknij tutaj: Skąpiec lub Ceneo.
Książkę można zamówić tutaj. Sklepy sprzedające ten produkt znajdują się po prawej stronie.
W celu sprawdzenia najnowszych informacji należy skorzystać z kolumny "Newsy" znajdującej się z prawej strony.
Aby tego dokonać trzeba wyznaczyć należytą ocenę w skali 1-5, a następnie potwierdzić wybór kliknięciem. Jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu mogą zagłosować.
Premiera książki Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Titus Winters jest autorem książki Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania. Żeby poznać inne utwory od tego autora należy kliknąć utaj albo kliknąć w jego nazwisko w zakładce "Informacje".
Za wydanie książki odpowiedzialna jest firma Helion. W celu wyświetlenia listy książek tego wydawcy kliknij w jego nazwę lub kliknij utaj.
Aby to zrobić należy uzupełnić formularz "zgłoś poprawkę", do którego odnośnik umieszczony jest nad polem "Informacje". W ramach tej funkcji można zgłosić między innymi aktualizację daty, dodać lub zmienić opis, zamieścić zwiastun oraz trailer, czy też przesłać nową okładkę lub plakat.
Komentarze