
Titus Winters - Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania(2023) | IT |


Inżynieria oprogramowania jest pojęciem znacznie szerszym od kodowania: oznacza wszystkie niezbędne narzędzia i procesy stosowane przez organizację do tworzenia oprogramowania. To daje możliwość zachowania wartości kodu w dłuższej perspektywie czasu i pozwala ustanowić bardziej rygorystyczne zasady tworzenia oprogramowania, a dzięki temu sam kod jest podatniejszy na zmiany. Innymi słowy, inżynieria oprogramowania polega na optymalnym integrowaniu i organizowaniu tworzenia aplikacji ― od koncepcji, poprzez tworzenie, wdrażanie i utrzymywanie, po jej wycofywanie.
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.
Najciekawsze zagadnienia:
unikatowa kultura pracy w Google
procesy i narzędzia stosowane w Google
metody zwiększania odporności kodu na upływ czasu
wpływ skali oprogramowania na organizację pracy inżynierów
kompromisy w procesie podejmowania decyzji projektowych
Piszesz kod? To ważne zadanie - bierz przykład z najlepszych!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Książkę będzie można czytać 4 maja 2023 (premiera w Polsce).
Aby otrzymywać najnowsze raporty o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Na stronie "Aktualności" zostaną opublikowane zmiany, które zaszły w obserwowanych premierach, a powiadomienie zostanie wysłane we wiadomości e-mail.
Premierę można polecić innym osobom poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te dostępne są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
Żeby dowiedzieć się ile kosztuje książka Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania kliknij tutaj: Ceneo lub Skąpiec.
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania można kupić tutaj. Z prawej strony znajduje się zakładka "Gdzie kupić?", w której wymienione są sklepy sprzedające ten produkt.
Świeże doniesienia można przeczytać w zakładce "Newsy" znajdującej się w kolumnie po prawej stronie.
Aby tego dokonać trzeba wskazać właściwą ocenę w skali od 1 do 5, a następnie potwierdzić wybór kliknięciem. Swój głos mogą oddać jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu.
Premiera książki Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Autorem książki jest Titus Winters. Lista książek stworzonych przez tego pisarza znajduje się utaj.
Książka zostanie wydana przez Helion. Żeby poznać inne książki od tego wydawcy należy kliknąć utaj lub w jego nazwę w polu "Informacje".
Żeby zgłosić błąd należy uzupełnić formularz znajdujący się tutaj. Zgłosić można niepoprawne daty wydania, opisy, zwiastuny oraz obrazki.
4 maja 2023, czwartek
Komentarze