Sonny Rollins - A Night at the Village Vanguard. The Complete Masters(2024) | Blues/Jazz |
Specjalna edycja koncertowego albumu, tria legendarnego saksofonisty Sonny’ego Rollinsa "A Night at the Village Vanguard. The Complete Masters" To pierwszy raz, kiedy kompletne nagrania występów Rollinsa w Village Vanguard z 3 listopada 1957 roku, zostaną udostępnione na wspólnym winylu. Kolekcja dostępna również jako zestaw 2 płyt CD.
Płyta winylowa, wyprodukowana przez Joe Harleya, jest w pełni analogowa, stworzona przez Kevina Graya z nowo odkrytych i nigdy wcześniej niepublikowanych oryginalnych taśm. Trzy płyty LP, wytłoczone na 180-gramowym winylu w RTI, są umieszczone w luksusowym, rozkładanym opakowaniu, które zawiera booklet z niepublikowanymi dotąd zdjęciami Francisa Wolffa. Wydawnictwo zawiera także wnikliwe eseje cenionych krytyków Nate'a Chinena i Boba Blumenthala, fragmenty biografii Rollinsa "Saxophone Colossus" autorstwa Aidana Levy'ego, który opisuje zakulisowe okoliczności towarzyszące nagrywaniu płyty, a także nowy, fascynujący wywiad z samym Rollinsem, w rozmowie z prezesem wytwórni Blue Note - Donem Wasem
Tracklista:
CD 1:
1. Introduction (0:36)
2. Old Devil Moon (B. Lane, E.Y. Harburg) (8:19)
3. Softly As In A Morning Sunrise (O. Hammerstein, S. Romberg) (8:03)
4. Striver’s Row (Sonny Rollins) (5:59)
5. Sonnymoon For Two (Sonny Rollins) (8:46)
6. A Night In Tunisia (D. Gillespie, F. Paparelli) (8:16)
7. I Can’t Get Started (I. Gershwin, V. Duke) (4:54)
8. A Night In Tunisia (Evening Take) (D. Gillespie, F. Paparelli) (9:03)
9. I’ve Got You Under My Skin (Cole Porter) (10:03)
CD 2:
1. Softly As In A Morning Sunrise (alternate take) (O. Hammerstein, S. Romberg) (6:43)
2. What Is This Thing Called Love (Cole Porter) (14:03)
3. All The Things You Are (O. Hammerstein, J. Kern) (6:46)
4. Introduction (0:20)
5. Woody ‘N You (Dizzy Gillespie) (8:29)
6. Four (Miles Davis) (8:26)
7. I’ll Remember April (Raye, DePaul, Johnston) (9:20)
8. Get Happy (H. Arlen, T. Koehler) (9:08)
9. Get Happy (short version) (H. Arlen, T. Koehler) (4:38)