Sinfonia Varsovia, Renato Rivolta - 39'45 Volume 2(2017) | Klasyka |
Premiera płyty 39'45 vol. 2 czyli Orkiestra Sinfonia Varsovia pod batutą włoskiego dyrygenta Renato Rivolty prezentuje dzieła skomponowane w trakcie wojny w okupowanej Warszawie. Album zawiera utwory Grażyny Bacewicz, Tadeusza Zygfryda Kasserna, Stefana Kisielewskiego oraz światową premierę fonograficzną utworu Pieta. Na zgliszczach Warszawy Ludomira Różyckiego.
Album jest drugą z planowanej serii płyt, poświęconych muzyce komponowanej podczas okupacji oraz naznaczonej wojną. Kolejne płyty prezentują dzieła polskich kompozytorów XX wieku, dla których wojna stała się doświadczeniem bardzo osobistym. Często zapominamy, że pokolenie, które jeszcze nie tak dawno tworzyło trzon polskiej sceny muzycznej, stawiało swoje pierwsze kroki kompozytorskie w świecie kompletnie innym niż ten, w którym przywykliśmy ich oglądać. Kto czytając ironiczne wypowiedzi Kisiela w tygodniku "Wprost" zastanawiał się nad tym jak rzeczywistość wojenna wpłynęła na jego młodzieńczą wrażliwość muzyczną? Czy faktycznie spadające bomby i wszechobecne cierpienie były jedynym tematem zaprzątającym myśli ówczesnych twórców?
Kolejna płyta z serii 39'45, zawiera utwory, które mimo wspólnego czasu i miejsca powstania, prezentują zupełnie różne sposoby myślenia o muzyce. Znajdziemy tu z jednej strony refleksyjne i nabożne dźwięki Piety. Na zgliszczach Warszawy Ludomira Różyckiego a z drugiej energicznego ragtim'a w finale Koncertu na orkiestrę kameralną Stefana Kisielewskiego. Podobnie żywiołowy charakter ma Uwertura Grażyny Bacewicz, jako przykład dążenia do uwolnienia umysłu od okupacyjnej rzeczywistości. Płytę dopełnia Koncert na orkiestrę smyczkową niemalże zapomnianego dzisiaj Tadeusza Zygfryda Kasserna, urodzonego we Lwowie a zmarłego w Nowym Jorku kompozytora, dyplomaty i radcy prawnego.
Wsłuchanie się w różnorodność emocji i nastrojów, towarzyszących poszczególnym utworom daje nam wyjątkowy wgląd w kształtującą się w wrażliwość młodych kompozytorów i pozwala zauważyć, że pomimo otaczającej ich wojny potrafili z nadzieją myśleć o przyszłości, w której muzyka z podziemia konspiracji powróci do sal koncertowych.
Płyta debiutować będzie 1 września 2017 (premiera w Polsce).
Aby śledzić informacje o płycie skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Na podany adres e-mail zostaną wysłane powiadomienia o zmianach. Informacje o zmianach pojawią się również na stronie "Aktualności".
Płytę można zarekomendować znajomym poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te umieszczone są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
Aby sprawdzić ile trzeba zapłacić za płytę kliknij tutaj: Ceneo lub Skąpiec.
Płyta 39'45 Volume 2 jest do zakupu tutaj. Lista sklepów sprzedających ten produkt umieszczona jest na liście "Gdzie kupić?".
Świeże doniesienia można zobaczyć w zakładce "Newsy" znajdującej się w kolumnie po prawej stronie.
W tym celu trzeba założyć konto w serwisie lub zalogować się na już istniejące. Następnie w polu "Oceń" trzeba przyporządkować odpowiednią wartość w skali od 1 do 5 i potwierdzić ją kliknięciem.
Premiera płyty 39'45 Volume 2 nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Sinfonia Varsovia, Renato Rivolta jest autorem płyty 39'45 Volume 2. W celu wyświetlenia listy płyt tego artysty przejdź do pola "Informacje" i kliknij w jego nazwę albo kliknij utaj.
Za wypuszczenie płyty odpowiedzialna jest firma Warner Music. W celu wyświetlenia listy płyt tego wydawcy kliknij w jego nazwę lub kliknij utaj.
Żeby zgłosić korektę należy kliknąć tutaj i wysłać wypełniony formularz. Poprawiać można nieprecyzyjne daty oraz opisy, a także wnosić o dodanie okładek, odnośników i zwiastunów.
Komentarze