Sergiu Celibidache - Sergiu Celibidache Conducts Maurice Ravel(2018) | Klasyka |
Munich Philharmonic i Sergiu Celibidache dzielą niezwykłe dziedzictwo. Celibidache mianowano głównym dyrygentem orkiestry w 1979 r. Pozostał nim przez 17 lat. Odegrał znaczącą rolę w tworzeniu poziomu i międzynarodowej marki orkiestry, jakie znamy dziś – okiestry, na której koncerty bilety są wyprzedane, i którą uwielbia zarówno publiczność, jak i krytyka.
Filharmonicy, w swoim utworzonym niedawno wydawnictwie MPHIL udostępniają teraz publiczności liczne nagrania archiwalne o niezwykłej wartości artystycznej i historycznej. Ta pierwsza kolekcja oddaje hołd legendarnemu dyrygentowi i ukazuje szerokie spektrum interpretacyjnych możliwości Celibidache.
Ravel to niezaprzeczalnie jeden z ważniejszych kompozytorów w repertuarze Celibidache, a także Munich Philharmonic. Historia orkiestry jest powiązana z kompozytorem i jego pracą artystyczną. Ravel znany jest z doskonałych proporcji, harmonii i subtelnej zabawy kolorami brzmieniowymi. Swój kunszt ukazał w całej pełni w mistrzowsko zorkiestrowanej Daphnis et Chloe, w której pojawia się wielka orkiestra z rozszerzoną sekcją instrumentów dętych drewnianych i bogatą perkusją. Punkt ciężkości kompozytor położył nie tyle na nowych brzmieniach albo skomplikowanej strukturze, lecz na czystych i klarownych konturach stosowanych wymiennie z partiami solowymi.
"Forlane" Couperina, taniec miłosny, zainspirował Ravela do napisania Le Tombeau de Couperin. Utwór ten oddaje charakter muzyki żałobnej francuskiego baroku. Ten utwór nie powstał wyłącznie jako hołd dla Francoisa Couperina, ale dla całej XVIII-wiecznej muzyki francuskiej. Z kolei "La Valse" jest jednym z najsłynniejszych dzieł Ravela – manifestacją jego muzycznej spuścizny.
Lista utworów:
Maurice Ravel: Daphnis et Chloé (Fragments Symphoniques 1ière Série)
1. Nocturne
2. Interlude
3. Danse Guerrière
Maurice Ravel: Daphnis et Chloé (Fragments Symphoniques 2ème Série)
4. Lever du Jour
5. Pantomime
6. Danse Générale
7. Applause
Maurice Ravel: La Valse
8. La Valse
Maurice Ravel: Le Tombeau de Couperin
9. I. Prélude
10. II. Forlance
11. III. Menuet
12. IV. Rigaudon
13. Applaus
Płyta Sergiu Celibidache Conducts Maurice Ravel ma ukazać się 14 września 2018 (data premiery w Polsce).
Aby śledzić bieżące raporty o płycie skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Wszystkie zmiany zostaną opublikowane na stronie "Aktualności", a powiadomienie będzie wysłane we wiadomości e-mail.
O płycie można donieść znajomym poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości na e-mail znajomych. Funkcje te umieszczone są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
W celu sprawdzenia ile należy odłożyć na płytę kliknij tutaj: Ceneo lub Skąpiec.
Płyta Sergiu Celibidache Conducts Maurice Ravel jest do dostania tutaj. W zakładce "Gdzie kupić?" prezentowana jest lista sprzedawców oferujących ten produkt.
Aby przeczytać nowe materiały należy skorzystać z zakładki "Newsy", która znajduje się w kolumnie z prawej strony.
Aby to zrobić trzeba nadać odpowiednią ocenę w pięciopunktowej skali, a następnie zaznaczyć wybór kliknięciem. Żeby oddać głos trzeba posiadać konto w serwisie.
Premiera płyty Sergiu Celibidache Conducts Maurice Ravel nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Autorem płyty jest Sergiu Celibidache. Listę płyt nagranych przez tego autora można znaleźć utaj.
Płyta zostanie wydana przez firmę Warner Music. Listę płyt z muzyką wydanych przez tę firmę można znaleźć utaj.
Aby tego dokonać należy uzupełnić formularz "zgłoś poprawkę", do którego odnośnik umieszczony jest nad polem "Informacje". Zgłaszać można między innymi nieaktualne daty, zmiany opisów, zwiastunów, okładek i plakatów.
Komentarze