środa, 20 października

(2019)

Neil deGrasse Tyson - Witamy we Wszechświecie. Podróż astrofizyczna

wtorek
23.04.2019

Trzej czołowi współcześni astrofizycy proponują fascynującą wyprawę w kosmos - od planet, gwiazd i galaktyk, po czarne dziury, tunele czasoprzestrzenne i podróże w czasie. Opisując najnowsze odkrycia astrofizyki, pouczająca i zarazem interesująca narracja przenosi czytelnika z naszego własnego układu słonecznego do najdalszych granic przestrzeni.
Jak żyją gwiazdy i jak giną? Dlaczego Pluton stracił status planety? Jakie są widoki na inteligentne życie gdzie indziej we Wszechświecie? Jak zaczął się Wszechświat? Dlaczego Wszechświat się rozszerza i dlaczego robi to coraz szybciej? Czy nasz Wszechświat jest jedyny czy jest tylko elementem nieskończonego multiświata? Odpowiadając na te i wiele innych pytań, autorzy pomagają nam otworzyć oczy na pełen cudów kosmos, dzieląc się wiedzą o tym, jak funkcjonuje Wszechświat.
Imponująca pod względem zakresu materiału, pełna wspaniałych ilustracji, napisana przez światowej klasy astrofizyków książka "Witaj we Wszechświecie" daje czytelnikowi pełen wgląd w obraz naszego ewoluującego Wszechświata.
Jedna z 10 najlepszych popularnonaukowych książek według magazynu "Forbes".
"Lektura przypomina spacer po muzeum z ekspertem w charakterze prywatnego przewodnika. Autorzy prezentują trudne zagadnienia w przystępny sposób, prowadząc czytelników od naszego Układu Słonecznego po granice widzialnego Wszechświata, zgłębiając niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat kosmosu. Gdy Tyson, Strauss i Gott wyjaśniają nowinki fizyki multiświatów, teorii superstrun, M-teorii, pożytków z kolonizacji kosmosu, nawet wytrawny czytelnik-miłośnik nauk ścisłych dowie się czegoś nowego".
"Publishers Weekly"
"Jako obywatele kosmosu, mamy obowiązek go badać. Tak uważają astrofizycy Neil deGrasse Tyson, Michael Struass Strauss i Richard Gott, przewodnicy w tej orzeźwiającej i pouczającej wyprawie przez pełne pyłu galaktyki oraz przez rozległe konsekwencje teorii odkrytych przez Alberta Einsteina".
"Nature"
"Wszyscy trzej autorzy piszą w lekkim, nieformalnym, konwersacyjnym stylu, a w tekst są wplecione autentycznie zabawne anegdoty, takie jak krótka dygresja o krasnoludkach oraz komentarz na temat anglojęzycznych kosmitów w Star Treku. Książka doskonale prezentuje nie tylko to, co wiemy o Wszechświecie, ale także jak go poznajemy".
"Science"