Marc Randolph - Netflix. To się nigdy nie uda(2020)Marc Randolph - That Will Never Work | Faktu |
Oto niesamowita, nigdy wcześniej niepublikowana opowieść o tym, jak powstawał Netflix.
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy stu pięćdziesięciu milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, jednak na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który swego czasu musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w jego biznes, prowadzić interesy z motelowej salki konferencyjnej, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli nikt nie wierzy, że to się uda.
Niemniej książka nie jest tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także napakowana nieoczywistymi konceptami i napisana w niezwykle potoczystym stylu odpowiedź na pewne fundamentalne pytania o podejmowaniu ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych historii o przedsiębiorczości.
"Wciągająca i mądra. "
Reed Hastings, dyrektor generalny Netflixa
"Netflix powstał z wizji i kreatywnego DNA jednego człowieka – Marka Randolpha. Jako pierwszy dyrektor generalny stworzył kulturę organizacyjną w firmie i podwaliny późniejszej globalnej rewolucji, która zmieniła sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy rozrywkę. "
Gina Keating, autorka "Netflixed: The Epic Battle for America's Eyeballs"
"Marc to niezwykle odważny człowiek. Genialnie spostrzegł, że dzięki wiedzy mamy wolność, by eksperymentować, wyciągać wnioski i ostatecznie wygrać. "
Lloyd Tabb, założyciel Lookera
"Czarująca, fascynująca i bardzo zabawna. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przekuć pomysł w międzynarodowy biznes – albo co się stanie, gdy spróbujesz – poczytaj o tym, jak Marc Randolph przedstawia świat startupów z Doliny Krzemowej, a po drodze nieraz roześmiejesz się w głos. "
Decca Aitkenhead, "The Sunday Times"
"Urzekająca opowieść z pierwszej ręki o wczesnych dniach startupu, który osiągnął jeden z największych sukcesów w branży technologicznej. Wciągająca lektura dla każdego przyszłego przedsiębiorcy. "
"The Washington Post"
"Marc nie marnuje czasu, od razu przechodzi do sedna sprawy i pokazuje prawdę. Każda spędzona z nim chwila była naprawdę cenna, czy to w okresie powstawania Netflixa, czy później. Marc dobrze wie, co jest ważne, czy to w przypadku twojego produktu, czy strategii marketingowej, czy biznesplanu. To wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju wizjoner. "
Mitch Lowe, założyciel Redboxa i dyrektor generalny MoviePassa
"Zajmująca kronika kreatywności, szczęścia i niesłabnącej wytrwałości. "
"Kirkus"
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.