Marc Randolph - Netflix. To się nigdy nie uda(2020)Marc Randolph - That Will Never Work | Faktu |
Oto niesamowita, nigdy wcześniej niepublikowana opowieść o tym, jak powstawał Netflix.
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy stu pięćdziesięciu milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, jednak na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który swego czasu musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w jego biznes, prowadzić interesy z motelowej salki konferencyjnej, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli nikt nie wierzy, że to się uda.
Niemniej książka nie jest tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także napakowana nieoczywistymi konceptami i napisana w niezwykle potoczystym stylu odpowiedź na pewne fundamentalne pytania o podejmowaniu ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych historii o przedsiębiorczości.
"Wciągająca i mądra. "
Reed Hastings, dyrektor generalny Netflixa
"Netflix powstał z wizji i kreatywnego DNA jednego człowieka – Marka Randolpha. Jako pierwszy dyrektor generalny stworzył kulturę organizacyjną w firmie i podwaliny późniejszej globalnej rewolucji, która zmieniła sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy rozrywkę. "
Gina Keating, autorka "Netflixed: The Epic Battle for America's Eyeballs"
"Marc to niezwykle odważny człowiek. Genialnie spostrzegł, że dzięki wiedzy mamy wolność, by eksperymentować, wyciągać wnioski i ostatecznie wygrać. "
Lloyd Tabb, założyciel Lookera
"Czarująca, fascynująca i bardzo zabawna. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przekuć pomysł w międzynarodowy biznes – albo co się stanie, gdy spróbujesz – poczytaj o tym, jak Marc Randolph przedstawia świat startupów z Doliny Krzemowej, a po drodze nieraz roześmiejesz się w głos. "
Decca Aitkenhead, "The Sunday Times"
"Urzekająca opowieść z pierwszej ręki o wczesnych dniach startupu, który osiągnął jeden z największych sukcesów w branży technologicznej. Wciągająca lektura dla każdego przyszłego przedsiębiorcy. "
"The Washington Post"
"Marc nie marnuje czasu, od razu przechodzi do sedna sprawy i pokazuje prawdę. Każda spędzona z nim chwila była naprawdę cenna, czy to w okresie powstawania Netflixa, czy później. Marc dobrze wie, co jest ważne, czy to w przypadku twojego produktu, czy strategii marketingowej, czy biznesplanu. To wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju wizjoner. "
Mitch Lowe, założyciel Redboxa i dyrektor generalny MoviePassa
"Zajmująca kronika kreatywności, szczęścia i niesłabnącej wytrwałości. "
"Kirkus"
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Książka zadebiutuje 20 maja 2020 (data wydania w Polsce).
Aby dostawać doniesienia o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Informacje o zmianach zostaną wysłane na podany adres e-mail oraz będą opublikowane na stronie "Aktualności".
Premierę można polecić poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te dostępne są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
Żeby zobaczyć ile kosztuje książka Netflix. To się nigdy nie uda kliknij tutaj: Skąpiec lub Ceneo.
Książkę Netflix. To się nigdy nie uda można zakupić tutaj. Produkt można znaleźć w sklepach znajdujących się w zakładce "Gdzie kupić?".
Aby obejrzeć świeże wiadomości należy skorzystać z zakładki "Newsy", która znajduje się w kolumnie z prawej strony.
Aby to zrobić trzeba nadać właściwą ocenę w pięciopunktowej skali, a następnie przypieczętować wybór kliknięciem. Tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu mogą oddać swój głos.
Premiera książki Netflix. To się nigdy nie uda nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Marc Randolph jest twórcą książki. W celu wyświetlenia listy utworów tego autora przejdź do pola "Informacje" i kliknij w jego nazwisko albo kliknij utaj.
Wydawcą jest SQN. Lista książek wydanych przez tę firmę znajduje się utaj.
Aby to zrobić należy wypełnić formularz "zgłoś poprawkę", do którego odnośnik umieszczony jest nad polem "Informacje". Poprawić można nieprawidłowe daty, opisy, okładki oraz dodać nowe trailery.
Komentarze