Karl Bunyan - HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript(2016) | IT |
Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush. . . Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i. . . wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste — wystarczy sprawny duet HTML5 i JavaScript.
Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.
Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę!
Książka ukaże się 15 stycznia 2016 (data premiery w Polsce).
Aby dostawać najnowsze doniesienia o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Zmiany można zobaczyć na stronie "Aktualności" lub otrzymać powiadomienie we wiadomości e-mail.
Premierę można zasugerować poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te dostępne są na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
Aby zobaczyć ile trzeba zapłacić za książkę kliknij tutaj: Ceneo lub Skąpiec.
Książkę HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript można nabyć tutaj. W zakładce "Gdzie kupić?" znajdują się wszystkie sklepy, w których można znaleźć ten produkt.
W celu znalezienia świeżych newsów należy skorzystać z kolumny "Newsy" znajdującej się z prawej strony.
Aby ocenić książkę należy wskazać odpowiednią wartość w pięciopunktowej skali, a następnie zaakceptować wybór kliknięciem. Swój głos mogą oddać jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu.
Premiera książki HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Karl Bunyan jest autorem książki. Żeby zobaczyć jakie inne książki zostały napisane przez tego autora należy kliknąć utaj albo przejść do pola "Informacje" i kliknąć w nazwisko pisarza.
Wydawnictwo Helion jest odpowiedzialne za wydanie książki. Kliknięcie utaj spowoduje wyświetlenie listy innych książek od tego wydawcy. Z funkcji tej można również skorzystać udając się do pola "Informacje" i klikając w nazwę wydawnictwa.
Aby to zrobić należy skorzystać z opcji "zgłoś poprawkę" umieszczonej nad polem "Informacje". Dzięki temu można wnieść o aktualizacje dat, opisów i odnośników oraz zmiany trailerów albo okładek.
Komentarze