Jonah Berger - Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają(2021) | Biznes |
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych elementów STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć cech viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść.
Książka "Efekt viralowy" zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m. in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
"Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. "Efekt viralowy" zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie".
Chip Heath, współautor książek "Przyczepne historie" oraz "Decyduj"
"Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce "Efekt viralowy" my również ją znamy".
Charles Duhigg, autor bestsellera "Siła nawyku"
"O tej książce mówiłem znajomym, studentom i klientom, gdy dostępny był tylko angielski oryginał. Byłem ambasadorem Bergera i jego badań. Dlaczego? Bo sam autor zaprojektował i napisał książkę tak, że nie sposób o niej nie mówić. I to tylko pozytywnie. Gdy ją przeczytasz, też się nie oprzesz. Dowiesz się też przede wszystkim, jak wykorzystać wiedzę z rzetelnych badań praktycznie – projektując własne wirusowe idee, o których ludzie będą opowiadać innym. Tak – jest przepis na wirusa. I ten przepis przekaże ci Berger".
Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek "Viral", "Prezentacje. Po prostu!" i "Porozmawiajmy o komunikacji"
"[Berger] wyjaśnia, w jaki sposób tworzą się trendy oraz dlaczego pewne produkty, idee czy zachowania zyskują popularność (... ) [Książka Efekt viralowy] jest bogato zilustrowana ciekawymi przykładami w stylu Malcolma Gladwella czy książki Freakonomia (... ) zaskakujące przeniesienie nacisku z technologii i komunikacji elektronicznej na element bezpośredniej komunikacji międzyludzkiej".
"Kirkus Reviews"
"Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (... ) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej".
"Publishers Weekly"
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Książka Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają ma pojawić się 2 kwietnia 2021 (data wydania w Polsce).
Aby śledzić bieżące komunikaty o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Informacje o zmianach zostaną wysłane na podany adres e-mail oraz będą opublikowane na stronie "Aktualności".
Tytuł polecić można poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości na e-mail znajomych. Funkcje te znajdują się na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej sekcji strony.
Żeby zobaczyć jaka jest cena książki Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają kliknij tutaj: Ceneo lub Skąpiec.
Książka jest do zakupu tutaj. Wszystkie sklepy dostępne są w zakładce "Gdzie kupić?" znajdującej się po prawej stronie.
W celu poczytania bieżących wiadomości należy skorzystać z kolumny "Newsy" znajdującej się z prawej strony.
Aby ocenić książkę należy przyporządkować właściwą wartość w skali 1-5, a następnie zaakceptować wybór kliknięciem. Głos mogą oddać tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu.
Premiera książki Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
Jonah Berger to twórca tej książki. Żeby poznać inne utwory od tego autora należy kliknąć utaj albo kliknąć w jego nazwisko w zakładce "Informacje".
Wydawnictwo MT Biznes odpowiada za wydanie książki. W celu wyświetlenia listy książek tego wydawcy kliknij w jego nazwę lub kliknij utaj.
Aby to zrobić należy wypełnić formularz "zgłoś poprawkę", do którego odnośnik umieszczony jest nad polem "Informacje". Zgłaszać można między innymi nieaktualne daty, zmiany opisów, zwiastunów, okładek i plakatów.
Komentarze