F.3.A.R.(2011) | PC |
F.3.A.R. to kolejna odsłona popularnego cyklu gier FPS. Podobnie jak poprzedniczki, stanowi ona połączenie elementów horroru (wyraźnie inspirowanych japońskimi filmami z tego gatunku) z czystą akcją. W przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych tytułów z serii, za produkcję F.3.A.R. nie odpowiada Monolith Productions, ale Day 1 Studios - autorzy m.in. cyklu MechAssault oraz portu pierwszego F.E.A.R. na Xboksa i PlayStation 3.
Ponownie zmierzymy się z głównym czarnym charakterem całego cyklu, czyli Almą. Na skutek wydarzeń, których byliśmy uczestnikami w finale F.E.A.R. 2: Project Origin jest ona kolejny raz w ciąży. Jak zwykle pała również żądzą zemsty, chcąc zniszczyć cały gatunek ludzki. Przyjścia na świat nowego „członka rodziny" z niecierpliwością wyczekuje Paxton Fettel - nieprzyjemny, ale genialny żołnierz, doskonale znany fanom poprzednich odsłon cyklu. W grze wystąpi także jego starszy brat, pierworodny syn Almy, Point Man - perfekcyjna maszyna do zabijania i niepokonany w walce wojownik, który był bohaterem pierwszej części. Zanim jednak bohaterowie gry dorobią się rodzeństwa, świat gry będzie wstrząsany wyjątkowo silnymi skurczami przedporodowymi Almy, które wywoływać będą fale uderzeniowe przetaczające się przez wszystkie poziomy.
Alma powraca w F.3.A.R., ale tym razem jej synowie – Point Man i Paxton Fettel – wprowadzą tryb różnorodnej kooperacji, umożliwiając graczom wyraźnie różniące się zdolności, które wpłyną na sposób rozgrywki i gry partnera z trybu kooperacji.
Zarówno w zabawie dla pojedynczego gracza, jak i w trybie kooperacji, gracze będą mogli wcielić się w Point Mana, genetycznie usprawnionego super żołnierza, który pojawił się już w pierwszej części F.E.A.R. W trybie kooperacji będzie można także kontrolować jego wespół spiskującego brata, Paxtona Fettela, którego niezwykłe moce telekinetyczne wyciągnęły z grobu.
Do prac nad grą F.3.A.R. został zaangażowany legendarny reżyser horrorów John Carpenter (Halloween, Wioska przeklętych) oraz uznany przez krytykę scenarzysta filmów i komiksów grozy Steve Niles (30 dni mroku). Steve Niles współtworzył scenariusz gry, natomiast John Carpenter uczestniczył przy tworzeniu przerywników filmowych w grze.