
David Foster - Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania(2021) | IT |


Techniki uczenia głębokiegorozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce między innymi:
działanie autoenkoderów wariacyjnych
tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN
rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi
modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie
architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu
Czy potrafisz stworzyć... twórcę?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Książkę będzie można czytać 16 marca 2021 (premiera w Polsce).
Aby otrzymywać bieżące wieści o książce skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Wszystkie zmiany zostaną opublikowane na stronie "Aktualności", a powiadomienie będzie wysłane we wiadomości e-mail.
O książce można powiedzieć znajomym poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości na e-mail znajomych. Funkcje te znajdują się na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.
Cenę książki znajdziesz tutaj: Skąpiec lub Ceneo.
Książka jest do zakupu tutaj. Wszystkie sklepy dostępne są w zakładce "Gdzie kupić?" znajdującej się po prawej stronie.
W celu znalezienia świeżych newsów należy skorzystać z kolumny "Newsy" znajdującej się z prawej strony.
Aby ocenić książkę trzeba zaznaczyć odpowiednią wartość od 1 do 5, a następnie zaznaczyć wybór kliknięciem. Tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu mogą oddać swój głos.
Premiera książki Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.
David Foster to osoba odpowiedzialna za stworzenie książki. Aby zobaczyć listę książek napisanych przez tego autora kliknij w jego nazwisko w polu "Informacje" lub kliknij utaj.
Książka ma zostać wydana przez Helion. W celu wyświetlenia listy książek tego wydawcy kliknij w jego nazwę lub kliknij utaj.
Żeby zgłosić poprawkę należy wypełnić formularz znajdujący się tutaj. Poprawiać można nieprecyzyjne daty oraz opisy, a także wnosić o dodanie okładek, odnośników i zwiastunów.
16 marca 2021, wtorek
Komentarze