czwartek, 26 grudnia

Oznaczenie treści
 

Circuit Des Yeux - -io

(2021)
Alt

Obserwuj premierę
Oceń:

Oceń:


Circuit Des Yeux - -io

Data premiery

piątek
19.11.2021
Flaga regionu Polska

zgłoś poprawkę

Informacje

Gatunek:
Alternatywa
Ranking:
-   -

Tagi:
[dodaj]
Odnośniki:
[dodaj]

-io' to szósty album wokalistki i kompozytorki Haley Fohr, znanej jako Circuit des Yeux. Album ukazał się nakładem Matador Records. Circuit des Yeux jest znaną postacią w chicagowskiej społeczności muzycznej, wydała cenione albumy w wytwórniach De Stijl, Thrill Jockey, Drag City i koncertowała na całym świecie. -io jest jej najbardziej drobiazgowym i wyszukanym dziełem do tej pory - zestawem kompozycji, w których czterooktawowy głos Fohr gnieździ się w innym świecie pośród 24-osobowego zespołu muzyków grających na instrumentach dętych i smyczkowych. Płyta została nagrana jesienią zeszłego roku przez Coopera Craina w chicagowskim studio Electrical Audio, a zmiksowana przez Martę Salogni (Bjork, Holly Herndon), przy czym Fohr pełniła rolę aranżera i producenta. Napisany w następstwie osobistej straty i nagrany w środku pandemii, -io mapuje geografię żałoby - miejsce, gdzie "przez cały czas wszystko się kończy". Choć muzyka Fohr nigdy nie była pozbawiona ambicji, te utwory uderzają błyskotliwością i dziwnością. Na -io Circuit des Yeux dostarczyła dzieło, które jest żywe, potężne i w pełni oświetlone. Zanim pandemia rzuciła swoją żałobną aurę na cały świat i zanim Haley Fohr zaczęła składać swój szósty album jako Circuit des Yeux -io, opłakiwała bliskiego przyjaciela. Na pewien czas strata oderwała ją od sztuki. Fohr, osobliwa i znana postać na chicagowskiej scenie muzyki eksperymentalnej, znana ze swojego ujmującego głosu i nastrojów, które wokół niego tworzy, prowadziła stałą praktykę twórczą od czasu, gdy jako nastolatka zaczęła nagrywać własną muzykę. Żałoba zniszczyła ten fundament. Fohr nie mogła pisać przez wiele miesięcy, był to najdłuższy okres bez pracy nad muzyką jaki przeszła od czasu, gdy w wieku 17 lat doświadczyła pierwszego epizodu dużej depresji. Zimą, tuż przed wybuchem pandemii w Stanach Zjednoczonych, Fohr miała odbyć rezydencję artystyczną w domu Roberta Rauschenberga na Florydzie. Chciała skończyć nowy materiał przed wyjazdem, ale pisanie muzyki nie posuwało się naprzód. Wyhamowana, odwróciła się do organów, z dala od gitary i zaczęła chwytać melodie, które powoli zaczynały dokądś prowadzić. To nie było to, co miała nadzieję przynieść na południe, ale to był początek. "Pojechałam na rezydencję Roberta Rauschenberga z myślą, że spróbuję zgłębić ciężką pracę, jaką jest radość. W tamtym momencie już tak długo pogrążałam się w smutku. Pomyślałam, że chcę pisać o radości. Wiem, że to będzie ciężka praca" - mówi Fohr. "Ale kiedy znalazłem się na plaży, w tym uprzywilejowanym, wspaniałym miejscu, poczułam się jeszcze bardziej przygnębiona. Myślaaem, że to będzie ten balsam, ale zamiast tego była to po prostu najsmutniejsza plaża w moim życiu". Po zachodzie słońca na wyspie Captiva, florydzkie niebo jarzyło się głębokim, pomarańczowym słońcem. Uderzający obraz stał się przewodnikiem między wnętrzem Fohr a jej otoczeniem, chroniąc ją przed doświadczalną izolacją, przywiązując do rzeczywistości. Przeniosła to niebo z powrotem do Chicago i trzymała je przy sobie, gdy świat się zamknął, a masowa śmierć wywołała żałobę na niepojętą skalę. W ten sposób Fohr zaczęła kultywować świat wewnątrz świata, świat zwany -io, "miejsce, gdzie wszystko się kończy cały czas". Niebo nad -io jest dziwnym, promiennym pomarańczowym kolorem Florydy. Jest to środowisko zabudowane, nienaturalne, wykonane z betonu i szkła, z drapaczami chmur, które rozciągają się aż do zaniku, gdy patrzysz na nie w górę. Jest rozpadające się i duszące, miasto wiecznie na skraju załamania, gdzie napięcie nigdy nie przechodzi w katharsis, gdzie upał nigdy się nie kończy. W tym świecie, w jego zamkniętej pętli czasu, Fohr mogła znów zacząć się poruszać. W czasie pandemii prześladowały mnie wspomnienia - mówi. Jako ktoś z PTSD, wspomnienia są we mnie skręcone w sposób, który nie pomaga mojemu wyższemu ja. Tworzenie tego albumu było po raz kolejny próbą uwolnienia się od tego mroku w sposób, w jaki zawsze robiła to dla mnie muzyka. W zamknięciu, jej typowa praktyka wspólnego pisania piosenek stała się samotna. Pisała na fortepianie i organach, instrumentach o większej skali niż jej zwykła gitara, czuła bardziej "jak solidny fundament, na którym można stanąć". W jej tekstach wciąż powracały obrazy czarnych dziur i grawitacji, wszechogarniających zjawisk, które oddają nasze wspólne doświadczenie fizycznej rzeczywistości. Mam obsesją na punkcie czarnych dziur, które są największym przyciąganiem grawitacyjnym - mówi Fohr. To także taka synonimiczna metafora śmierci. Rzeczy wchodzą, mogą iść tylko w jedną stronę. Wchodzą i nigdy nie wychodzą. Z tej kolosalnej bramy zaczęły powstawać piosenki. Podążają za rozpadem świata w jego obecnym kształcie, za ciężko wypracowanymi rytuałami i przyzwyczajeniami, które już zaczynają pękać pod naporem katastrofy klimatycznej. Jak w "Vanishing", gdzie Fohr śpiewa "żegnaj" wszystkiemu, co widzi i czego dotyka wokół siebie. Klaustrofobiczne nastroje spina groźnymi szeptami w "The Chase" i rozluźnia je rozległymi wokalnymi, takimi jak te, które tworzą łaty w powolnym, otulającym "Walking Toward Winter" i przebijają się przez melancholijny "Stranger", mrożącą krew w żyłach fortepianowo-smyczkową kompozycję, która została nagrana na żywo w jednym ujęciu. Pracując w domu na swoim komputerze, Fohr napisała, zaaranżowała i wyprodukowała każdą nutę -io. Pisała na 23-osobową orkiestrę, gromadząc smyczki, instrumenty dęte i perkusję wokół swoich śmiałych melodii wokalnych. Zainscenizowała -io na skalę większą niż wszystko, co nagrała wcześniej, skalę, która dorównywała ogromowi, jaki przeżyła. Na tyle dużą, by pomieścić świat w jego zgiełku. Zgodnie z restrykcjami COVID, Fohr mogła nagrywać tylko z sześcioma innymi muzykami w studiu w tym samym czasie. Ona i jej współpracownicy - 13 znanych muzyków z chicagowskiej sceny jazzowej, klasycznej i eksperymentalnej - zbudowali -io warstwa po warstwie, splatając jego ból z wyraźną tęsknotą, która iskrzy w jego mrocznym sercu. Instrumenty dęte wołają jak przerażone i odległe głosy z zawrotnego walca "Neutron Star", spaghetti-westernowa gitara rozbrzmiewa jak w jaskini pośród perkusyjnego łomotu "Dogmy". Smyczki uderzają o siebie jak strugi deszczu w apokaliptycznym brzmieniu "Vanishing". Pośród nich głos Fohr unosi się w przestrzeni, przesterowany do tego stopnia, że staje się swoistą architekturą, jednocześnie podmiotem narracji i otoczeniem. Efekt jest jednocześnie pojemny i miażdżący, jak gdybyśmy zostali wciągnięci do gazowego giganta. Oto, co się dzieje, gdy weźmiesz duszący smutek i oddasz go przestrzeni: rozszerza się. Staje się czymś, co można przemierzyć. To ciche, niemożliwe uczucie straty może zostać nagle przekroczone. Ciało porusza się przez nią. To, co kiedyś wydawało się być nieprzeniknioną katastrofą, zamienia się w miejsce możliwości. Ze szczątków coś wyrasta i ruina przestaje być ruiną. W całym swoim ciężarze jest to po prostu miejsce, w którym można zacząć.
Lista utworów:
1. Tonglen | In Vain
2. Vanishing
3. Dogma
4. The Chase
5. Sculpting the Exodus
6. Walking Toward Winter
7. Argument
8. Neutron Star
9. Stranger
10. Oracle Song



Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy
Bądź pierwszy i podziel się swoją opinią na temat tej premiery!
Dodaj komentarz


Kod CAPTCHA

Zatwierdź

Recenzje

Nie ma jeszcze żadnych recenzji. A może Ty dodasz swoją?

Oznaczenie treści
Najczęściej zadawane pytania

Kiedy płyta -io ma zadebiutować?

Płytę będzie można słuchać 19 listopada 2021 (data premiery w Polsce). Żeby zobaczyć inne daty należy wybrać odpowiednią flagę. Domyślnie wyświetlany region można zmienić w ustawieniach konta.

Chcę dostawać wiadomości o zmianach dotyczących płyty. Jak tego dokonać?

Aby dostawać bieżące wiadomości o płycie skorzystaj z przycisku "Obserwuj premierę" znajdującego się na pasku z opcjami. Na stronie "Aktualności" zostaną opublikowane zmiany, które zaszły w obserwowanych premierach, a powiadomienie zostanie wysłane we wiadomości e-mail.

Czy dostępna jest możliwość zasugerowania płyty znajomym?

Premierę można zarekomendować znajomym poprzez polubienie strony w serwisie Facebook lub ysłanie wiadomości e-mail. Funkcje te znajdują się na pasku z opcjami, który znajduje się w górnej części strony.

Ile trzeba zarezerwować na płytę?

Cenę płyty można poznać tutaj: Skąpiec lub Ceneo.

Chcę kupić płytę -io. Gdzie mogę dostać ten tytuł?

-io można zamówić tutaj. Aby zobaczyć więcej sklepów należy przejść do zakładki "Gdzie kupić?" znajdującej się z prawej strony.

Na jakiej stronie mogę przeglądać najświeższe wiadomości odnośnie płyty?

W celu przeglądnięcia najświeższych materiałów należy skorzystać z kolumny "Newsy" znajdującej się z prawej strony.

Jak można zaproponować ocenę dla tego produktu?

Aby to zrobić należy zaznaczyć należytą ocenę w skali 1-5, a następnie zaznaczyć wybór kliknięciem. Głos mogą oddać tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu.

Jakim sposobem kalkulowana jest ocena płyty?

Premiera płyty -io nie dostała jeszcze oceny. Użytkownicy mogą oceniać tytuły jeszcze przed pojawieniem się ich na rynku, wyrażając w ten sposób swoje oczekiwania. System umożliwia późniejszą modyfikację przyznanych głosów – w tym celu użytkownik powinien wybrać inną wartość w polu "Ocena". Ocena w serwisie to średnia ważona, gdzie waga głosu zależy przede wszystkim od stażu użytkownika.

Który wykonawca stworzył płytę -io?

Circuit Des Yeux to osoba odpowiedzialna za stworzenie płyty. Żeby poznać inne płyty od tego artysty należy kliknąć utaj albo kliknąć w nazwę w zakładce "Informacje".

Który wydawca ma w planach wydanie tej płyty?

Za wypuszczenie płyty odpowiedzialna jest firma Sonic Distribution. Listę płyt z muzyką wydanych przez tę firmę można znaleźć utaj.

Na tej stronie wypisane są niewłaściwe dane. W jaki sposób można je skorygować?

Aby tego dokonać należy wypełnić formularz "zgłoś poprawkę", do którego odnośnik dostępny jest nad polem "Informacje". Poprawić można nieprawidłowe daty, opisy, okładki oraz dodać nowe trailery.

Na tej stronie znajdziesz informacje na temat:
Kiedy premiera Circuit Des Yeux - -io? Kiedy wychodzi Circuit Des Yeux - -io?
Data wydania płyty zaplanowana została na 19.11.2021. Nowa płyta Circuit Des Yeux z 2021 roku to główny temat tego artykułu i tej podstrony. U nas znajdziesz listę utworów (tracklista), newsy i nadchodzące single, promujące nowe dzieło artysty. Pooglądaj zwiastun i przeczytaj naszą zapowiedź. Znajdziesz tutaj również galerię zdjęć, zwiastuny, trailery, klipy wideo, nasze recenzje oraz oceny, dzięki czemu poznasz interesujące nowości oraz zapowiedzi, a także wszystkie nadchodzące premiery 2021 roku.
Data ostatniej aktualizacji:

 Gdzie kupić?

 Tagi


Nie przypisano jeszcze tagów
Dodaj tag

 W sklepach

Nowa płyta Circuit Des Yeux - -io data premiery

Wszystkie daty wydania:
  • Flaga Polska 19 listopada 2021, piątek
    (polska data)

Recently Viewed

Wpisz minimum 3 znaki!
Komunikat
OK
Opcje
Tak
Anuluj
Potwierdzenie
Tak
Nie