Bruno de Sa - Roma Travestita(2022) | Klasyka |
Debiutancki album Bruno de Sa – młodego brazylijskiego wokalisty, dysponującego bardzo rzadką barwą głosu – nazwaną "męskim sopranem", która wyróżnia go zarówno spośród kontratenorów, jak i sopranów.
Album "Roma Travestita" eksploruje repertuar czasów , kiedy kobietom zakazano wstępu na publiczne sceny Rzymu, a mężczyźni przyjmowali kobiece role operowe. Co więcej, osiem z 13 arii znajdujących się na albumie to światowe prapremiery. We współpracy z Il Pomo d'Oro i dyrygentem Francesco Cortim wykonuje osiemnastowieczne arie: Vivaldiego, Alessandro Scarlattiego, Vinci, Galuppiego i Piccinniego oraz rzadko słyszanego Capua , Arena, Cocchi, Conforto i Garcìa Fajer.
"Moim celem jest śpiewanie tego, co pozwala mi śpiewać mój głos" – mówi Bruno de Sa.
Lista utworów:
Alessandro Scarlatti
Griselda (1721)1. “Dì che sogno, o che deliro" (Griselda)
2. “Mi rivedi, o selva ombrosa" (Griselda)
Leonardo Vinci
Il Farnace (1724)
3. “Lascierò d'essere spietata" (Berenice) *
Antonio Vivaldi
Il Giustino (1724)
4. “Per noi soave e bella“ (Arianna)
5. “Senza l'amato ben“ (Leocasta)
Rinaldo Di Capua
Vologeso, re de' Parti (1739)
6. “Nell'orror di notte oscura“ (Berenice) *
Giuseppe Arena
Achille in Sciro (1738)
7. “Del sen gl'ardori nessun mi vanti“ (Deidamia) *
Baldassare Galuppi
Evergete (1747)
8. “Qual pellegrino errante“ (Candace) *
Gioacchino Cocchi
Adelaide (1743)
9. “Timida pastorella“ (Adelaide) *
10. “Nobil onda“ (Adelaide) *
Nicola Conforto
Livia Claudia Vestale (1755)
11. “Padre, germano... Vadasi pure a morte“ (Livia Claudia) *
Francisco Javier Garcìa Fajer
Pompeo Magno in Armenia (1755)
12. “Grato oblio, soave pace“ (Giulia)
Niccolò Piccinni
La Buona figluola (1760)
13. “Furie di donna irata“ (La Marchesa Lucinda)