11
23.01.2020, 09:52Lektura na 2 minuty

Half-Life: Alyx – Data premiery niezagrożona, garść nowych informacji

To jak tam, gogle już kupione?


Witold Tłuchowski

Zapewne nie macie czasu tego czytać, ponieważ gracie w darmowe poprzednie części Half-Life'a, ale jeżeli akurat uda wam się oderwać, może znajdziecie tutaj kilka ciekawych informacji. Od swojej pierwszej zapowiedzi Alyx wzbudza sporo entuzjazmu i to nawet wśród tych, którzy gogli nie posiadają. Być może to zasługa tego, że twórcy całkiem sprawnie wyjaśnili, dlaczego gra wyjdzie tylko na VR, a może po prostu wszyscy życzymy Gordonowi Freemanowi i spółce jak najlepiej. Uspokajam więc: wygląda na to, że produkcja jest już na ostatniej prostej i nic jej nie zagraża.

Wieczorem na Reddicie odbyła się sesja pytań i odpowiedzi, w której wzięła udział spora część zespołu stojącego za Half-Life: Alyx. W kontekście wydarzeń ostatnich tygodni, nie mogła nie zostać poruszona kwestia potencjalnego opóźnienia. Developerzy zgasili obawy w zarodku:

Z wyjątkiem garści poprawek do absolutnie ostatniej sceny tytuł jest gotowy. Wielu z nas w Valve, podobnie jak testerzy, przeszło całą grę nawet kilka razy.


W tej chwili przede wszystkim skupiamy się na wygładzaniu produkcji i naprawianiu błędów – dokładnie w tym miejscu mieliśmy nadzieję się znaleźć w tym momencie w procesie produkcji. Jesteśmy pewni, że uda nam się zdążyć z premierą w terminie, który zaplanowaliśmy.


Dowiedzieliśmy się też, że nad Alyx pracuje w tej chwili ok. 80 osób (co jest jednym z większych zespołów w historii Valve). Co do samej rozgrywki: twórcy nieco eksperymentowali ze skakaniem w VR-ze, ale testujący raczej nie reagowali na to za dobrze. Większość przeszkód czy dziur pokonamy więc raczej wspinając się na nie (chociaż z rzadka zdarzą się momenty wymagające susu, a właściwie susiku). Poruszono także kwestię Barnacle, czyli dobrze znanych z poprzednich części stworów wiszących na suficie i przyciągających do siebie nieuważnych graczy. Tym razem zachowywać się będą inaczej, ponieważ poruszanie naszą postacią, gdy my sami nie poruszamy się w rzeczywistości, w VR-ze niesie ze sobą przykre konsekwencje. Twórcy nie zdradzili szczegółów, ale zapewne będziemy musieli po prostu zrywać z siebie macki przeciwnika zadające nam obrażenia. Developerzy zdradzili też, że wszystkie bronie do obsługi wymagać będą tylko jednej ręki, ale w niektórych przypadkach druga pomoże redukować odrzut.

Pytań oczywiście było dużo, dużo więcej; niektóre były stricte fabularne i zrozumiałe tylko dla zagorzałych fanów serii, inne dotyczył kwestii technicznych. Wszystkie znajdziecie W TYM MIEJSCU.

Half-Life: Alyx na rynek trafi w marcu.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze