15
9.07.2018, 20:49Lektura na 2 minuty

Dying Light 2: O 60 fps-ach, roli Chrisa Avellone’a, realistycznej AI…

Na razie trudno oprzeć się wrażeniu, że Techland tworzy kontynuację idealną.


Rafał „hraboll” Pieczka

Jak podaje serwis Polygon, przy pierwszym Dying Light bawiło się już ponad 13 milionów graczy. Na przestrzeni każdego tygodnia dzieło Techlandu przyciąga do siebie ponad 500 tysięcy unikalnych użytkowników. Nie dziwi więc fakt, że wrocławski developer pracuje nad pełnoprawną kontynuacją. Czy będzie ona cieszyć się równie dużą popularnością? Cóż, stopniowo napływające do nas informacje każą nam wierzyć w to, że zdeklasuje „jedynkę”.

Garści nowych wieści dostarczyła rozmowa serwisu Digital Foundry z Tymonem Smektałą, głównym projektantem Dying Lighta 2. Oto czego się dowiedzieliśmy:

  • C-Engine to technologia dopasowana do charakterystyki gier z otwartym światem,
  • rodzimy developer przywiązuje dużą wagę do jakości oprawy graficznej,
  • samo Digital Foundry zwraca uwagę choćby na bardziej skompilowaną, bogatszą architekturę zaprezentowanej metropolii,
  • AI została zaprojektowana w taki sposób, by realistycznie odwzorowywać zachowanie ludzi w różnych sytuacjach,
  • potyczka z innym ocalałym może obfitować w zaskakujące momenty, przykładowo: oponent rzuca w nas swoją bronią w nadziei, że zechcemy natychmiast zbadać nową zabawkę, co da mu kilka dodatkowych sekund na ucieczkę,
  • Techland ma nadzieję, że zarówno na PC, jak i na konsolach uda się wycisnąć upragnione przez graczy 60 fps-ów,
  • twórcy kładą duży nacisk na płynność ruchu i szczegółowość animacji, dlatego zatrudniono animatorów pracujących wcześniej przy najnowszych odsłonach serii Assassin’s Creed i Ghost Recon,
  • według Digital Foundry przywiązanie wrocławskiej ekipy do jakości animacji i drobnych szczegółów przywodzi na myśl pracę wykonywaną przez kalifornijskie Naughty Dog na potrzeby The Last of Us Part II,
  • Chris Avellone [scenarzysta Fallouta 2, Preya i paru innych głośnych tytułów – dop. red], pomógł nam zdefiniować ten świat, zdefiniować reguły rządzące nim i [pomógł nam również opracować – dop. red] frakcje, które działają w mieście”,  
  • żywa legenda branży interaktywnej rozrywki jest związana z projektem od samego początku jego istnienia.
  • Dying Light 2 ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i XBO. W TYM miejscu czeka na was porcja screenów i grafik koncepcyjnych.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Rafał „hraboll” Pieczka

    Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

    Profil
    Wpisów1397

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze