9
13.02.2017, 15:25Lektura na 2 minuty

Sniper Elite 4: Mamy pierwsze oceny

Angielski snajper niekoniecznie trafia w dziesiątkę...


Mateusz Witczak

Ale już w "ósemkę" – i owszem. Gdy piszę te słowa, metakrytykowa średnia tytułu waha się od 81% (wersja na XBO), przez 79% (PS4) po 75% (edycja przeznaczona na pecety). Recenzenci są zresztą w swych notach zaskakująco zgodni. Spójrzcie no tylko na rozkład:

PlayStation Universe – 8,5
IGN – 83/100
Hardcore Gamer – 4/5
GameSpot – 8/10
Game Informer – 7,75
Trusted Reviews – 3,5/5
Guardian – 3/5

Redaktor PlayStation Universe narzeka na glitche i błędy AI (oraz nie do końca satysfakcjonującą oprawę audiowizualną), chwali natomiast solidny multiplayer, dopieszczoną mechanikę strzelania i większe (w stosunku do poprzedniczek) lokacje. Jak pisze:


To genialny krok naprzód dla serii i bezsprzecznie najlepsza jej odsłona. Owszem, techniczna strona przedsięwzięcia czasem zawodzi i dostrzegasz kilka brzydkich bugów, ale w świecie po MGS V trudno byłoby znaleźć bardziej satysfakcjonujący tytuł oparty na skradaniu się (w dodatku z możliwością postrzelenia w cojones).


GameSpot również gani sztuczną inteligencję, dokładając do puli kwękań kiepską historię. Richard Wakeling chwali natomiast produkcję Rebellion za rozszerzony arsenał i sporo nowych możliwości.


[Studio – dop. red.] kładzie większy nacisk na długodystansowe strzelanie. Ich mechaniki strzelania i akcji mogą być uproszczone, ale są zarazem funkcjonalne i bawią. A mapy, ze swoją imponującą skalą, otwartością celów i pomysłowym projektem – tworzą satysfakcjonującą całość.


Również Brian Shea z Game Informera podszedł do nowych zadań Karla Fairburne'a z entuzjazmem.


Sniper Elite 4 to dobrze skrojony tytuł, który cieszy na wielu frontach. Kampania jest elastyczna i pełna satysfakcjonujących celów, podobało mi się też podchodzenie do misji wspólnie z przyjacielem. Unikalny zbiór sieciowych trybów nastawionych na konfrontację dostarcza fanom strzelanek gry, której warto się przyjrzeć pomimo jej wad.


Naszą recenzję tytułu (pióra 9kier i enkiego) przeczytacie w nadchodzącym CDA 04/2017. W tzw. międzyczasie zapraszamy do rozczytania się we wrażeniach z ogrywania późnego przedpremierowego builda produkcji.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze